Psoriasis

Psoriasis is een veel voorkomende huidziekte waarbij de voornaamste klachten roodheid, schilfering, jeuk en/of pijn zijn. Het is een chronische aandoening waarbij nieuwe huidcellen te snel worden geproduceerd en oude huidcellen niet afstoten. Hierdoor ontstaat een dikke schilferende plaque. Er zijn een aantal voorkeurslocaties zoals de behaarde hoofdhuid, ellebogen, knieën en schenen. Maar ook elders op het lichaam kunnen de plekken voorkomen.

after psoriasis_edited.jpg
after Psoriasis1_edited.jpg

Behandeling met de lasertherapie

Helaas is psoriasis een chronisch aandoening en is de oorzaak niet precies bekend. Maar gelukkig kan een laserbehandeling wel aanzienlijke verbetering geven. Een psoriasis plaque bevat veel en vergrote bloedvaten. Deze geven voeding aan de plaque waardoor de verhoogde celdeling actief blijft. Tijdens de laserbehandeling worden deze voedende vaten vernietigd waardoor de celdeling wordt genormaliseerd. Het omliggende weefsel wordt gedurende de behandeling gekoeld zodat dit niet beschadigd wordt. Gemiddeld zijn er zes behandelingen nodig met tussenposen van vier weken.

Gedurende de behandelperiode wordt de schilfering minder. Het effect van de laserbehandeling werkt nog door tot zes maanden na de laatste behandeling. Uiteindelijk kunnen de plekken volledig weg gaan. Uit wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat het resultaat tot vijf jaar kan aanhouden. Soms is het noodzakelijk om naast de laserbehandeling te behandelen met medicatie. Lasertherapie voor psoriasis kan gebruikt worden met of in plaats van systemische therapieën. De behandelingen zijn effectief en zeer comfortabel.

Producten voor thuis

Voor een optimaal resultaat raden wij producten aan voor thuis gebruik. De professional zal u bijpassende producten adviseren zodat de behandeling beter en sneller zichtbaar is.